Subject: Tagasiside Sotsiaalkaitsesüsteemide ajakohastamist toetavate infosüsteemide arenduste muutmise eelnõule
From: "Reine Hindrekus-Koppel - MKM" <[email-masked]>
To: "Mari Knjazev - SOM" <[email-masked]>
Cc: "info - MKM" <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 19 Jun 2025 10:22:07 +0300

Tere
Edastasite Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile kooskõlastamiseks 
meetmete nimekirja meetme 21.4.1.1 „Iseseisvat toimetulekut toetavate ja 
kvaliteetsete sotsiaalteenuste ning hooldusvõimaluste tagamine“ 
rakendamiseks koostatud ministri käskkirjaga kinnitatavate toetuse andmise 
tingimuste „Sotsiaalkaitsesüsteemide ajakohastamist toetavate infosüsteemide 
arendused“ muutmise eelnõu. Kooskõlastame eelnõu järgmise märkusega:
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumil ei ole eelnõu sisulistele 
ettepanekutele kommentaare. Samas soovime ära märkida, et MKM-i ja Eesti 
Töötukassa vaates on väga oluline, et tulevikus oleks ka töötukassal 
võimalus kasutada täiskasvanu abivajaduse hindamise vahendiga kogutud 
andmeid.
Töötukassa edastab vajalikke andmeid STAR-i, nagu on kirjeldatud TAT-is. 
Teisalt, ka töötukassa tööd, st klientide nõustamist ja teenuste vajaduse 
hindamist hõlbustaks võimalus kasutada andmeid (sh, milliseid 
sotsiaalteenuseid inimene saab või on saanud), mis on kogutud juba KOV-is. 
See aitaks vältida info kogumise ja teenuste dubleerimist ning toetaks 
tõhusamat koostööd erinevate osapoolte vahel.
Lisaks soovime tähelepanu juhtida, et NGTS kontekstis, kus STAR-i 
kasutatakse, oleks tulevikus oluline arvestada ka teiste teenusepakkujatega, 
näiteks mobiilsete noorsootöötajatega. Täna on STAR-i ligipääs eelkõige KOVi 
ametnikel ning nende allasutustel juhul, kui nad pakuvad NGTS teenust. Suur 
osa noortevaldkonnast STAR-i kasutada ei saa, kuigi nad pakuvad 
tugiteenuseid NGTS noortele.
Seetõttu peame oluliseks, et tulevaste STAR-i arenduste raames kaalutaks 
võimalusi, kuidas jagada vajalikke andmeid ka Töötukassaga ning vajadusel 
laiendada ligipääsu teistele asjakohastele teenusepakkujatele. See aitaks 
vältida töö dubleerimist ning tagada, et noore või abivajava inimese 
toetamine oleks koordineeritud ja terviklik.
Loodame, et Sotsiaalministeerium saab seda aspekti arvestada edasistes 
arendustes.

Parimate soovidega

	Reine Hindrekus-Koppel
nõunik
Tööhõive osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 537 90331  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
www.mkm.ee <https://www.mkm.ee>  | Suur-Ameerika 1, Tallinn